piątek, 10 maja 2013

Krupnik z kaszy perłowej na kurczaku

Nie wiem jak w innych częściach kraju, ale u mnie pogoda uległa zdecydowanemu pogorszeniu: ochłodziło się, pada deszcz i grzmi. Pewnie też zauważyliście, że już od dłuższego czasu aura dopisuje w ciągu tygodnia, zaś psuje się na weekend?
Na niepogodę polecam talerz gęstego, aromatycznego krupniku z kaszy perłowej na kurczaku.


Krupnik z kaszy perłowej na kurczaku


Składniki:
1 ćwiartka z kurczaka
2 litry wody
sól
4 ziela angielskie
liść laurowy
4 czubate łyżki kaszy jęczmiennej perłowej
15 dag włoszczyzny – marchew, pietruszka, seler utarte na dużych oczkach, por posiekany w kosteczkę – ja dałam mrożoną
łyżka suszonej włoszczyzny
40 dag ziemniaków
pieprz


Wykonanie:
Z mięsa zdjęłam skórę (zupa będzie mniej tłusta), opłukałam je, zalałam zimną wodą, doprowadziłam do wrzenia, zszumowałam, dodałam ziele angielskie i liść laurowy, lekko posoliłam i gotowałam do miękkości na wolnym ogniu.
W połowie gotowania kurczaka dodałam kaszę, bardzo dobrze wypłukaną na sicie pod bieżącą wodą.
Ziemniaki obrałam, opłukałam i pokroiłam w kostkę.
Kiedy kasza była miękka, wyjęłam z wywaru mięso, natomiast dodałam startą włoszczyznę i włoszczyznę suszoną, a po chwili przygotowane ziemniaki.
Mięso obrałam z kości i dodałam z powrotem do rondla, zupę doprawiłam do smaku solą i pieprzem, gotowałam do miękkości ziemniaków.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...