niedziela, 16 października 2016

Chleb orkiszowy na drożdżach



Dzisiaj Światowy Dzień Chleba, co uświadomiłam sobie przed chwilką dzięki wpisom na obserwowanych blogach. Chleba dzisiaj nie piekę, póki co piekarnik okupują dyniowe rogaliki z orzechami, i na nich dzisiaj poprzestanę, ale na szczęście dogrzebałam się przedpotopowego przepisu, którym jeszcze się z Wami nie podzieliłam. Pewnie dlatego, że chlebek wprawdzie wyszedł mi bardzo smaczny, ale niezbyt piękny - do ciasta chlusnęło mi się troszkę za dużo wody i po wsadzeniu do piekarnika nieco "usiadł".

SKŁADNIKI:
  • 30 dag jasnej mąki orkiszowej
  • 30 dag orkiszowej mąki pełnoziarnistej
  • 1 łyżeczka soli
  • 7 g suszonych drożdży
  • 1 łyżka miodu – u mnie nawłociowy
  • 2 łyżki oleju z pestek winogron
  • około 500 ml letniej wody - dodawać stopniowo
  • czarny i biały sezam do posypania


WYKONANIE:
Mąkę przesiać, wymieszać z drożdżami i solą.


Do sypkich produktów dodać miód i olej, oraz taką ilość letniej wody, żeby otrzymać dość gęste ciasto. Nie powinno być ono zbyt rzadkie, gdyż chlebek będzie miał tendencję do opadania – mnie chlupnęło się troszkę za dużo wody.



Wyrabiać robotem przez 15 minut, nakryć ściereczką i pozostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia.
Keksówkę o wymiarach 28x9 cm wyłożyć papierem do pieczenia, przełożyć do niej ciasto.


Foremkę przykryć ściereczką lub torebką foliową i odstawić do ponownego wyrośnięcia.
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni z termo obiegiem.
Wyrośnięte ciasto posypać sezamem (czarnuszką, kminkiem, makiem – jak kto lubi).



Piec około 45-50 minut, wystudzić na kratce kuchennej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...