niedziela, 14 lutego 2016

Szybki ucierany torcik bezglutenowy z czarną porzeczką


Torcik bezglutenowy


W tym roku, jeśli chodzi o stronę cukierniczą, Walentynki wyglądają u mnie nader skromnie. Mąż wspierając mnie w przymusowej diecie nie oczekiwał słodkich wypieków, ale i tak postanowiłam popełnić jakiś drobiazg, który moglibyśmy razem zjeść. Jak dotąd koncentrowałam się głównie na pieczeniu chleba bez pszenicy, ciasta pozostawiłam "na kiedyś", sądząc że sobie z nimi nie poradzę. 
I choć mam już całą szufladę przeróżnych bezpszennych mąk, skorzystałam z gotowej mieszanki Schara i umieszczonego na jej opakowaniu przepisu. Smak ciasta pozytywnie mnie zaskoczył, aż żałuję, że wykonałam je tylko z połowy składników. Wprawdzie jak na mój gust okazało się troszkę za słodkie, dlatego połączyłam je z niskosłodzoną domową konfiturą z czarnej porzeczki.



Torcik bezglutenowy


SKŁADNIKI na tortownicę 17 cm:


CIASTO – składniki muszą mieć temperaturę pokojową:
  • 110 g Mix-C Schar
  • 5 g bezglutenowego proszku do pieczenia
  • 65 g masła
  • 100 g cukru trzcinowego
  • łyżeczka domowego cukru waniliowego
  • 2 jajka
  • 65 ml domowego mleka kokosowego
  • szczypta soli


DODATKOWO:
  • masło i mąka do foremki
  • 6-8 łyżek domowej konfitury z czarnej porzeczki
  • cukier puder do oprószenia


WYKONANIE:


Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, oddzielić żółtka od białek.
Dno  tortownicy o średnicy 17 cm wyłożyć papierem do pieczenia, dno i boki wysmarować masłem i oprószyć mąką.
Piekarnik rozgrzać do temperatury 180 stopni (160 z termo obiegiem).
Miękkie masło utrzeć z połową cukru trzcinowego i cukrem waniliowym, następnie pojedynczo dodać żółtka, a następnie porcjami przesianą mąkę i mleko kokosowe.
Masę wymieszać dokładnie, aby nie było grudek.
Białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli, pod koniec ubijania dodać porcjami pozostały cukier.
Pianę przełożyć do masy i delikatnie wymieszać łopatką.
Ciasto przełożyć do przygotowanej tortownicy, wyrównać powierzchnię, od razu wstawić do nagrzanego piekarnika.




Piec około 40 minut. Tuż przed końcem pieczenia sprawdzić wykałaczką, czy już jest gotowe.




Ciasto pozostawić w foremce do całkowitego wystygnięcia, następnie przeciąć w poprzek na trzy blaty i przełożyć je warstwą konfitury.
Lekko docisnąć, oprószyć cukrem pudrem i zajadać  J






Walentynki 2016 - Czym TO się je?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...