sobota, 10 stycznia 2015

Staropolski piernik dojrzewający pszenno żytni




Nie samym jedzeniem człowiek żyje, a ja ostatnio szczególnie nie mam ani czasu, ani zdrowia na konsumpcję tego co bym chciała i w takiej ilości jak lubię. Zaniedbałam moich czytelników i jest mi z tego powodu wstyd, ale żywię nadzieję że mi wybaczą i razem ze mną będą ściskać kciuki, żeby moje życiowe zawirowania wreszcie szczęśliwie się zakończyły :)
Wprawdzie święta dawno minęły i nastał nam karnawał, ale pozwolę sobie pokazać kilka świątecznych przepisów, żeby już zamknąć temat Bożego Narodzenia. A nuż ktoś skorzysta z nich za kilka miesięcy, które na pewno błyskawicznie zlecą :)
Na początek dokończę staropolski piernik dojrzewający pszenno żytni, którego poszczególne etapy przygotowania można obejrzeć tutaj:


ETAP PIERWSZY - przygotowanie ciasta


ETAP DRUGI - pieczenie blatów


ETAP TRZECI - przekładanie powidłami



SKŁADNKI POLEWY:
  • 10 dag masła
  • 3 łyżki cukru
  • 3 łyżki kakao
  • 5 łyżek kwaśnej śmietany 18%
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • dodatkowo siekane migdały do posypania wierzchu


WYKOŃCZENIE:
Przełożone ciasto przekroić w poprzek na trzy części.


PRZYGOTOWANIE POLEWY:
Masło rozpuścić, dodać kakao i cukier, podgrzewać mieszając aż cukier się rozpuści.
Szybko mieszając rózgą dodać najpierw śmietanę, następnie żelatynę, zestawić rondelek z palnika i mieszać aż zacznie gęstnieć.
Każdą część posmarować z wierzchu i po bokach polewą i obsypać posiekanymi migdałami.
Odstawić do stężenia polewy.




4 komentarze:

  1. Jak u babci! Koniecznie muszę spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Edytko w tym roku nie przegapie już, na pewno zrobię ten piernik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, zrób koniecznie, bo naprawdę warto. Ja z resztek ciasta wycięłam a ubiegłym roku mniejsze ciasteczka, a po upieczeniu włożyłam je do metalowego pudełka, schowałam do szafki i zapomniałam. Jaka była nasza radość, kiedy niechcący trafiłam na te ciasteczka w ubiegłym tygodniu! Okazały się mięciutkie, kruche i pyszne :) Zapachniało w domu Świętami :D

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...