środa, 15 października 2014

Sos pomidorowy do słoików a’la ketchup



Sosu pomidorowego do słoików nie robiłam już od lat. Po trosze z braku czasu, lenistwa i wygody. Ale żeby mi nie zarzucano, że spód pizzy smaruję zawsze ketchupem, przygotowałam sobie kilka słoiczków domowego sosu. Idealnego do makaronu, ryżu, kaszy, pizzy, a nawet kanapek.
I wiecie co? W przyszłym roku też przygotuję, ale dużo większą porcję :)
To co do słoiczka już się nie zmieściło zjedliśmy z faszerowaną papryką (KLIK) - paluszki lizać.



PROPORCJE NA 4-5 „DŻEMOWYCH” SŁOICZKÓW:
2 kg pomidorów – użyłam odmiany Endeavour
2 duże słodkie cebule
4-5 ząbków czosnku
1 duża czerwona papryka
kawałek bulwy selera –około 10 dag po obraniu
6 dojrzałych śliwek węgierek
4 ziarenka ziela angielskiego
2 liście laurowe
2 łyżki octu winnego z białego wina
sól
pieprz
cukier
rozmaryn
tymianek



WYKONANIE:
Słoiczki umyć, wyparzyć wrzątkiem i dokładnie osuszyć, lub wypiec w piekarniku (110 stopni z termo obiegiem przez 15 minut).
Pomidory naciąć na krzyż, włożyć na chwilę do wrzątku, schłodzić, obrać ze skórki i pokroić w kostkę.
Cebulę i czosnek obrać, posiekać.
Paprykę opłukać, usunąć gniazda nasienne i białe włókna, pokroić w kostkę.
Śliwki opłukać, usunąć pestki, pokroić na mniejsze kawałki.
Selera obrać, opłukać, pokroić w dość drobną kostkę.
Wszystko umieścić w rondlu, dodać liście laurowe i ziele angielskie, wymieszać.
Gotować na malutkim ogniu bez przykrycia, często mieszając do miękkości warzyw i odparowania większości sosu.
U mnie trwało to około 1,5 godziny.
Wyjąć ziele angielskie i liście laurowe, odstawić do lekkiego przestudzenia, żeby nie stępić noży blendera, zmiksować.
Dodać ocet winny, sporą ilość roztartego rozmarynu i tymianku, doprawić do smaku solą, pieprzem i cukrem.
Gotować jeszcze 20 minut lub dłużej, jeśli sos jest niewystarczająco gęsty.
Gorący nałożyć do przygotowanych słoiczków, pasteryzować 15-20 minut.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...