środa, 15 października 2014

Papryka faszerowana kaszą i gotowanym kurczakiem



Recykling mięsa i marchewki z rosołu? Proszę bardzo - wymieszne z kaszą jako farsz do papryki faszerowanej. Polecam :)


SKŁADNIKI:
4 kolorowe papryki średniej wielkości
17 dag ugotowanej kaszy jęczmiennej mazurskiej (pełna szklanka)
15 dag kurczaka ugotowanego w rosole
7 dag ostrego żółtego sera
1 mała marchewka z rosołu
łyżka posiekanej natki pietruszki
sól
pieprz
ostra sproszkowana papryka



WYKONANIE:
Mięso i marchewkę pokroić w niedużą kostkę, ser zetrzeć na tarce z dużymi oczkami.
Kaszę wymieszać z mięsem, serem, marchewką i natką pietruszki.
Doprawić do smaku solą, pieprzem i sproszkowaną papryką.
Ja dodałam do farszu jeszcze drobne posiekane miniaturowe nadprogramowe papryczki, które znalazłam w środku dużej papryki po jej przekrojeniu.
Paprykę opłukać, osuszyć, ściąć „czapeczkę” od strony ogonka, delikatnie, aby nie uszkodzić ścianek, usunąć gniazda nasienne i białe włókna, wnętrze oprószyć solą.
Papryki wypełnić nadzieniem, przykryć odkrojonymi czapeczkami, ustawić w naczyniu do zapiekania, podlać wodą, przykryć folią aluminiową i wstawić do nagrzanego piekarnika.
Piec 40 minut w temperaturze 180 stopni z termo obiegiem.
Kilka minut przed końcem pieczenia można zdjąć folię (niekoniecznie) – wierzch papryczek się przypiecze.
Danie podałam z domowym sosem pomidorowym a’la ketchup (KILK).











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...