środa, 22 października 2014

Spaghetti bez makaronu, czyli dynia makaronowa z pieczarkami



To moje pierwsze, ale na pewno nie ostatnie spotkanie z dynią makaronową. Zachwycił mnie jej smak i konsystencja. Do tego dania wykorzystałam połowę miąższu, druga połowa miała być zapieczona na słodko, ale skończyło się na zjedzeniu bez żadnych dodatków, paluszkami prosto z pojemniczka :)



SKŁADNIKI:
1 dynia makaronowa
1 cebula
1 ząbek czosnku
2 łyżki oleju
30 dag pieczarek
kilka łyżek startego sera cheddar
gruby szczypior z dymki
sól
pieprz


WYKONANIE:
Dynię w całości zalać zimną wodą, gotować 40 minut, wyjąć z rondla, ostudzić.
Przekroić wzdłuż na pół, łyżką usunąć gniazdo nasienne z pestkami, miąższ oskrobać przy pomocy widelca.
Pieczarki oczyścić, opłukać, pokroić w plasterki.
Cebulę i czosnek obrać, posiekać, zeszklić na rozgrzanym oleju, dodać pieczarki i smażyć do odparowania sosu.
Dodać połowę miąższu dyni, wymieszać i smażyć razem aż się zagrzeje.
Doprawić do smaku solą i pieprzem.
Rozłożyć na talerze, posypać startym na średnich oczkach tarki cheddarem i posiekanym szczypiorem dymki.
Od razu podawać.
Niewykorzystaną część miąższu dyni można spokojnie przechować w lodówce do trzech dni i wykorzystać do innej potrawy.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...