sobota, 16 lutego 2013

Kruche ciasteczka z makiem

I kolejny archiwalny przepis: obłędnie kruche ciasteczka z makiem. Ciasto jest trochę niewdzięczne w obróbce, dlatego wałkowałam je na silikonowej macie, ale opłacił się włożony w ich wykonanie trud. Jeśli ktoś przepada za kruchymi słodkościami, gorąco polecam upieczenie ich choć raz, a kto wie, może nawet na tym jednym razie się nie skończy :)


Kruche ciasteczka z makiem


Składniki:
120 g mąki pszennej (u mnie typ 650, bo tylko taką miałam) + do podsypania
2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
100 g zimnego masła
50 g cukru pudru
1 łyżeczka cukru waniliowego z prawdziwą wanilią
2 łyżki suchego niemielonego maku
do obtaczania ciasteczek drobny cukier do wypieków (2-3 łyżki – sypnęłam całkiem „na oko”) z niewielką ilością cukru waniliowego z prawdziwą wanilią


Wykonanie:
Mąkę pszenną, ziemniaczaną i cukier puder przesiałam do miski. Dodałam zimne masło i posiekałam razem przy pomocy siekaczki. Dosypałam cukier waniliowy i mak. Dłonią zagniotłam ciasto, zawinęłam je w folię spożywczą i włożyłam na godzinę do lodówki. Płaską blachę do drobnych wypieków o wymiarach 31x41 cm wyłożyłam papierem do pieczenia, piekarnik rozgrzałam do temperatury 170 stopni z termo obiegiem (190 stopni bez termo obiegu).
Ponieważ ciasto jest trudne w obróbce, rozwałkowałam je na silikonowej podkładce, którą dodatkowo lekko podsypałam mąką. Wierzch ciasta również troszkę posypałam, żeby nie kleiło się do wałka. Z rozwałkowanego placka wycięłam foremkami jeżyki i kółeczka. Ciastka przeniosłam na blachę pomagając sobie stołowym nożem. Ta ilość wystarczyła akurat na zapełnienie całej blachy. Ciastka mogą być układane dość blisko siebie, bo niewiele zwiększają swój rozmiar.
Piekłam około 10-12 minut pilnując, żeby nie zrumieniły się za mocno. Kiedy odrobinę przestygły, tylko na tyle, żeby nie poparzyć, obtoczyłam je w drobnym cukrze wymieszanym z cukrem waniliowym i odłożyłam na kratkę kuchenną.
Tutaj przepis źródłowy KLIK


Kruche ciasteczka z makiem






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...