niedziela, 17 lutego 2013

Grochówka na wędzonym udku i kiełbasie


Bardzo gęsta, aromatyczna, pożywna. Lubię kiedy groch całkowicie się rozgotuje i nie plącze między zębami, więc dość długo ją gotuję. Jeśli ktoś zechce skorzystać  z tego przepisu, a nie przepada za zupami bardzo gęstymi, powinien dodać mniej grochu, albo więcej wody.


Grochówka na wędzonym udku i kiełbasie


Składniki:
1 wędzone udko kurczaka
2 szklanki łuskanego grochu
3 ziela angielskie
liść laurowy
marchew
pietruszka
kawałek korzenia selera
3 średnie ziemniaki
łyżka oleju – jak najmniej, żeby tylko kiełbasa się nie przypaliła
duży ząbek czosnku
średnia cebula
30 dag kiełbasy śląskiej
sól
pieprz
kminek mielony
majeranek


Wykonanie:
Udko zalałam około dwoma litrami wody (pewnie było nawet troszkę więcej, ale zapomniałam odmierzyć zanim wlałam do garnka), zagotowałam, dodałam ziele angielskie i liść laurowy. Groch opłukałam i dodałam do rondla (nigdy nie namaczam grochu, a i tak ładnie się rozgotowuje). Kiedy  mięsko zaczęło odchodzić od kości, wyjęłam je, kości wyrzuciłam, a mięso ponownie dodałam do wywaru. Marchew, pietruszkę i selera obrałam, umyłam i starłam na tarce o grubych oczkach. Ziemniaki obrałam, umyłam, pokroiłam w kostkę. Kiedy groch był mięciutki i rozpadał się, dodałam startą włoszczyznę i ziemniaki. Kiełbasę pokroiłam w kostkę, wrzuciłam na rozgrzany olej. Cebulę obrałam, pokroiłam w kosteczkę i dodałam do kiełbasy. Kiedy się zrumieniła, dodałam zawartość patelni do rondla. Czosnek przecisnęłam przez praskę. Zupę doprawiłam do smaku solą, pieprzem, kminkiem mielonym i dużą ilością majeranku. Zupę gotowałam powoli do miękkości warzyw.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...