poniedziałek, 18 lutego 2013

Gulasz z indyczych serc z papryką i selerem naciowym

Potrawa, która ucieszy nie tylko podniebienie, ale i oczy. Pełna smaku i barw, których brakuje nam w panującej na zewnątrz zimowej szarości. Smacznego :)


Gulasz z serc indyczych


Składniki:
50 dag serc indyczych
3 ziela angielskie
liść laurowy
2 łyżki oleju
1 mała biała cebula
1 mała czerwona cebula
pół dużej czerwonej papryki
2 łodygi selera naciowego
sól
pieprz
łyżka suszonej słodkiej papryki w płatkach
łyżka mąki pszennej


Wykonanie:
Serca oczyściłam z nadmiaru tłuszczu, przecięłam wzdłuż na pół i wypłukałam z resztek zakrzepłej krwi. Umieściłam w rondelku i zalałam wrzątkiem (około 2-3 szklanek). Doprowadziłam do wrzenia i zszumowałam. Posoliłam do smaku, dodałam ziela angielskie i liść laurowy, i gotowałam do miękkości – około godziny, bo troszkę mi się o nich zapomniało, ale dzięki temu były cudownie mięciutkie.
Paprykę i łodygi selera umyłam, paprykę oczyściłam z pestek i białych błon, pokroiłam w kosteczkę. Selera pokroiłam w poprzeczne paseczki. Cebulę obrałam i pokroiłam w kostkę.
Ugotowane żołądki wyjęłam z rondla łyżką cedzakową, wywar zachowałam. W drugim rondelku rozgrzałam olej, wrzuciłam odcedzone serca i dodałam cebulę, smażyłam na wolnym ogniu do jej zeszklenia. Dodałam paprykę i selera, wszystko razem podsmażyłam i zalałam dwoma szklankami wywaru z gotowania. Jeśli wywaru jest za mało, można dodać wody. Wsypałam płatki papryki i pod przykryciem na wolnym ogniu gotowałam do miękkości warzyw – około 15 minut.
Mąkę pszenną rozprowadziłam niewielką ilością zimnej wody i zagęściłam nią sos. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem.
Gulasz podałam z makaronem mini lasagne.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...