sobota, 21 maja 2016

Kokosanki



W tym tygodniu ponownie skusiłam się do wzięcia udziału we wspólnym pieczeniu, z tym większą radością, że jedną z propozycji stanowiły moje ulubione kokosanki. To bardzo uzależniające ciasteczka. Choć są niezwykle sycące, nie sposób poprzestać na jednym. Po zjedzeniu pierwszego sięga się po kolejne i kolejne... Dlatego... zalecam ostrożność J
Przepis na te kokosanki jest dość popularny w sieci i uznałam, że nie ma sensu szukać skąd pochodzi. Źródło mojej inspiracji znajduje się tutaj.





SKŁADNIKI:
  • 50 g masła
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 200 g wiórków kokosowych najlepiej niesiarkowanych
  • 2-3 łyżki mleka
  • 2 białka
  • płaska łyżka mąki ziemniaczanej
  • szczypta soli

WYKONANIE:
W rondelku stopić masło, dodać mleko i cukier puder. Podgrzewać mieszając, aż cukier się rozpuści, a całość będzie bardzo gorąca, ale nie wrząca.





Dodać wiórki kokosowe, dokładnie wymieszać i odstawić do wystudzenia.





Blachę wyłożyć papierem do pieczenia, piekarnik rozgrzać do 180 stopni (160 z termo obiegiem).
Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę, dodać mąkę ziemniaczaną, wymieszać.





Do piany dodać wystudzone wiórki, delikatnie wymieszać łopatką lub łyżką.





Na przygotowaną blachę nałożyć łyżką porcję masy. Nie ma potrzeby dociskania i wygładzania, nieforemne kokosanki są zdecydowanie ładniejsze.





Piec około 15-20 minut do ładnego zrumienienia.





Zdjąć z blachy po lekkim wystygnięciu, dostudzić na kratce kuchennej.


Piekłam razem z:


KULINARNA MANIUSIA

SAMA SŁODYCZ I SZCZYPTA CHILI

CZARRNA OD KUCHNI

MOJE MAŁE CZAROWANIE

RÓŻOWA KUCHNIA

IZIONI PYSZNE SMAKI

EWUSIOWE SMAKI

MOJE DOMOWE KUCHARZENIE







Wiosenne słodkości 2016

18 komentarzy:

  1. Bardzo je lubię, zajadałabym się takimi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Te kokosanki to nastepny mój wypiek będzie, wyglądają obłędnie :-) Dzięki za wspólne wypiekanie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Warto je upiec, bo są naprawdę pyszne :)

      Usuń
  3. Edytko pyszne ciasteczka :) dziękuję za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę pyszne Asiu, już szykuję białka na następną porcję :)

      Usuń
  4. Wspaniale wyszły, muszę je upiec :-) dziękuje za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marzenko :) Upiecz koniecznie, nie pożałujesz :)

      Usuń
  5. W takiej wersji jeszcze kokosanek nie widziałam, muszą smakować obłędnie :) Dziękuje za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są pyszne, ale ja kokosa uwielbiam pod każdą postacią, więc moja opinia nie jest obiektywna :)

      Usuń
  6. Uwielbiam kokos więc ciasteczka idealne dla mnie.Dziękuje za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie tez takie ciasteczka :) dziękuję za to ciasteczkowanie i do następnego razu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam kokos...dzięki za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...