środa, 21 października 2015

Gruszki w syropie na zimę



Gruszki na zimę bez dodatku octu, pachnące cynamonem i goździkami. Wspaniale smakują podane na deser z odrobinką śmietanki lub sosu czekoladowego, posypane orzechami, chociaż my zajadamy je najczęściej prosto ze słoika, nadziane na widelec J  Stanowią idealny dodatek do wszelkiego rodzaju ciast, na przykład do TEGO sernika zamiast brzoskwiń.
U mnie było 5 kg gruszek odmiany Konferencja minus jedna sztuka pożarta podczas obierania J  Wystarczył mi do nich syrop przygotowany z 2 litrów wody.
Wyszło 7 słoików o pojemności 0,9 litra.




SKŁADNIKI:
  • twarde gruszki - w ilości, jaką potrzebujemy
  • kwasek cytrynowy
ZALEWA:
  • 1 litr wody, w której gotowały się gruszki
  • 2 szklanki cukru
  • 3 ziarna ziela angielskiego
  • 4 goździki
  • kawałek kory cynamonu
  • kawałek skórki z porządnie wyszorowanej cytryny
  • 1/2 łyżeczki kwasku cytrynowego

WYKONANIE:


Umyte i osączone z wody słoiki i nakrętki ustawić na blaszce i wstawić do nagrzanego piekarnika. Pasteryzować przez 15 minut w temperaturze 110 stopni z termo obiegiem.
Gruszki umyć, obrać, przekroić na pół i usunąć gniazda nasienne.
Przygotowane połówki wkładać od razu do wody zakwaszonej kwaskiem cytrynowym.



W garnku zagotować tyle wody, żeby o ile to możliwe, zmieściły się wszystkie owoce na raz.
Gruszki włożyć do wrzątku i obgotować przez 5-10 minut, tyle tylko, żeby zrobiły się nieco elastyczne i łatwiej dały układać w słoikach. Powinny pozostać twarde!
Owoce wyjąć, osączyć, przestudzić i ułożyć w słoikach.



Odmierzyć wodę, w której blanszowały się gruszki, dodać pozostałe składniki w ilościach proporcjonalnych do ilości wody, zalewę doprowadzić do wrzenia i gotować kilka minut (ja gotowałam tyle czasu, ile zajęło mi układanie gruszek w słoikach).



Gorącym syropem zalać owoce, słoiki zakręcić.



Pasteryzować 20 minut od chwili zagotowania, wyjąć i pozostawić do wystudzenia.
Przechowywać w chłodnym, zaciemnionym miejscu.





Jesienne słodkości!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...