czwartek, 10 października 2013

Marmolada z pigwy

Trochę pracy jesienią, a zimą, kiedy za oknem śnieg i mróz - otwieramy słoiczek ze słodką, pachnącą marmoladą z pigwy. Owoce pochodzą z ekologicznego ogrodu, z drzewa, które miałam przyjemność posadzić własnoręcznie kilka lat temu.

Dobrze wysmażona marmolada jest tak gęsta, że z powodzeniem można kroić ją nożem.



SKŁADNIKI:
3,5 kg pigwy – waga już ugotowanego i okrojonego z ogryzków miąższu
2 kg cukru
około łyżeczki kwasku cytrynowego


WYKONANIE:
Owoce pigwy umyłam i gąbczastym zmywakiem dokładnie usunęłam z nich cały meszek. Przełożyłam do dużego garnka, zalałam wodą, doprowadziłam do wrzenia i gotowałam 30-40 minut do momentu, aż bez problemu mogłam wbić w owoce ząbki widelca. Odlałam wodę i zostawiłam owoce do przestygnięcia.
Nożem okroiłam z ogryzków cały miąższ razem ze skórką. Ponieważ moja pigwa była ekologiczna i niespecjalnie ładna, z niektórych owoców musiałam obrać skórkę razem z czarnymi kropkami. Okrojony miąższ zważyłam, przełożyłam do rondla z dużym i grubym dnem, dodałam cukier i szklankę wody. Dodatkowo, żeby zabezpieczyć marmoladę przed przypaleniem pod garnek podłożyłam płytkę ochronną.
Pierwszego dnia smażyłam marmoladę często mieszając na wolniutkim ogniu do momentu prawie całkowitego odparowania płynu. Zostawiłam na noc bez przykrycia. Drugiego dnia najpierw podgrzałam i zmiksowałam masę blenderem (ze względu na skórki), doprawiłam do smaku kwaskiem cytrynowym (dodawałam go po troszeczku i próbowałam), a następnie znów smażyłam na wolniutkim ogniu aż do uzyskania pożądanej konsystencji marmolady.
W międzyczasie wymyłam i wyprażyłam słoiczki w piekarniku. Gorącą marmoladę nałożyłam do słoiczków o pojemności ok. 300 ml, papierowym ręcznikiem oczyściłam krawędzie otworów i gwint z marmolady, która mi niechcący kapnęła, zakręciłam i na 10 minut postawiłam je do góry dnem. Potem je odwróciłam i opatuliłam kocem aż do całkowitego wystygnięcia.
Wyszło mi jedenaście słoiczków.


A już jutro postaram się podzielić przepisem na cynamonowe muffiny z marmoladą z pigwy, zapraszam! J









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...