piątek, 11 października 2013

Cynamonowe muffiny z marmoladą z pigwy

Puszyste, pachnące cynamonem, ze słodkim wnętrzem z domowej marmolady z pigwy. Oczywiście można dać do środka co tylko dusza zapragnie, ale pigwowa marmolada ma niepowtarzalny smak i aromat :)
Wypiek polecam wszystkim, a szczególnie osobom bardzo zapracowanym, ponieważ od wymyślenia tych muffinek do wyjęcia ich z piekarnika upłynęło nie więcej niż 35 minut :) Smacznego!





NA 12 SZTUK


SKŁADNIKI SUCHE:
2 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
10 dag cukru
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią


SKŁADNIKI MOKRE:
30 dag jogurtu bałkańskiego
2 jajka
0,5 szklanki oleju rzepakowego


DODATKOWO:
12 łyżeczek marmolady z pigwy

cukier perlisty do posypania





WYKONANIE:
Blaszkę do muffinek wyłożyłam papilotkami.
Piekarnik rozgrzałam do 170 stopni z termo obiegiem.
Do jednej miski przesiałam mąkę, dodałam pozostałe składniki suche i wymieszałam.
W drugiej misce umieściłam wszystkie składniki mokre i dokładnie je roztrzepałam.
Składniki mokre wlałam do składników suchych i niezbyt starannie wymieszałam je łyżką.
Do papilotek rozłożyłam połowę masy.
Do każdej babeczki dołożyłam po łyżeczce marmolady, a następnie rozłożyłam pozostałą masę.
Wierzch posypałam cukrem perlistym.
Piekłam 20 minut.
Wystudziłam na kratce kuchennej.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...