wtorek, 1 października 2013

Jajecznica na makaronie

I znowu resztkowe połączenie makaronu i jajek. Kto jak kto, ale ja uwielbiam takie szybkie jedzonko i serwuję je sobie kiedy jestem sama w domu. Rodzina nie woła jeść, więc szybko mieszam wczorajsze pozostałości, a potem rozsiadam się przy stole z książką w ręce, zjadam pomalutku, i nikt mi nie marudzi, ze przy jedzeniu się nie czyta J


Tym razem jednak przygotowałam dwie porcje i poczęstowałam męża - siedział, zajadał i też czytał J





SKŁADNIKI:
resztki ugotowanego poprzedniego dnia makaronu – u mnie penne rigate – w ilości wystarczającej na dwie osoby
2 parówki z indyka
3 jajka
2 łyżki mleka
1 łyżka masła
sól
pieprz
pomidor
1/2 młodej cebuli ze szczypiorem



WYKONANIE:
Pomidora nacięłam na krzyż od strony ogonka, sparzyłam wrzątkiem i obrałam ze skóry. Pokroiłam w półplasterki. Cebulkę również pokroiłam w półplasterki, a szczypior w cienkie ukośne paseczki. Jajka umyłam, wybiłam do miseczki, dodałam mleko, sól i pieprz do smaku, i dokładnie roztrzepałam widelcem. Parówki obrałam z osłonek, pokroiłam ukośnie w plasterki. Na patelni rozgrzałam masło, obsmażyłam na nim parówki, dołożyłam makaron i smażyłam powoli, żeby się zagrzał i troszkę zrumienił. Wlałam roztrzepane jajka i smażyłam mieszając, aż osiągnęły ulubioną przeze mnie konsystencję. Rozłożyłam na dwa talerze. Obok ułożyłam pomidora, na nim cebulę, posoliłam i popieprzyłam. Całość posypałam szczypiorem.

2 komentarze:

  1. a ja muszę też wypróbować ten specjał, teraz bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, to takie zwykłę jedzonko, daleko mu do specjału, ale dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...