sobota, 6 kwietnia 2013

Babka kajmakowa

Najpyszniejsza babka, jaką dotychczas jadłam. Kajmakowa, pachnąca, polana kajmakową polewą i posypana uprażonymi migdałami. Pomimo dużego wyboru świątecznych ciast na stole, prawie cała została zjedzona już pierwszego dnia. A ten mizerny kawałeczek, który mi pozostał, doskonale smakował na drugi dzień do porannej kawy :)


Nie wiem jak długą drogę przeszedł oryginalny przepis, ja wypatrzyłam go na blogu Iziony 



Babka kajmakowa


BABKA:
5 jajek
łyżka brązowego cukru
sok z 1 dużej cytryny
10 dag masła
30 dag masy kajmakowej z puszki
18 dag mąki pszennej – u mnie tortowa
10 dag mąki ziemniaczanej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia


POLEWA:
ok. 10 dag masy kajmakowej – czyli reszta, która została w puszce
2 łyżki śmietanki kremowej 30%
3 łyżki płatków migdałowych


DODATKOWO:
masło i bułka tarta do formy





Wykonanie:
Płatki migdałowe uprażyłam na suchej patelni. Obie mąki przesiałam z proszkiem do pieczenia. Formę na babkę wysmarowałam masłem i obsypałam bułką tartą. Piekarnik rozgrzałam do temperatury 155 stopni z termo obiegiem.
Masę kajmakową umieściłam w małym rondelku, dodałam masło i podgrzałam na niewielkim ogniu, mieszając, aby składniki dobrze się połączyły.
Oddzieliłam żółtka od białek. Białka ubiłam na sztywno z łyżką cukru trzcinowego. Do piany dodałam, delikatnie mieszając łopatką, żółtka i sok z cytryny, następnie przesiane z proszkiem do pieczenia obie mąki, a na koniec przestudzony kajmak z masłem. Ciasto przelałam do przygotowanej formy i od razu wstawiłam do piekarnika. Piekłam 45 minut, do suchego patyczka. Lekko przestudzoną babkę wyjęłam z formy i dostudziłam na kratce kuchennej.
Pozostałą masę kajmakową wymieszałam z kremówką i polałam nią babkę. Wierzch posypałam uprażonymi płatkami migdałowymi.






8 komentarzy:

  1. Piękna babka, wygląda bardzo pysznie ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda cudownie:) ta babka chyba zostanie moją ulubioną bo już mam na nią ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko, bardzo dziękuję za miłą opinię i w ogóle za przepis. Dzięki Tobie mam ulubioną babkę :)

      Usuń
  3. Wygląda idealnie, ładny kolorek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, kolorek uzyskany dzięki kajmakowi, który był bardzo ciemny :)

      Usuń
  4. Z kajmakiem musiała być obłędna :) Cudowny ma kolor :)

    OdpowiedzUsuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...