piątek, 22 marca 2013

Naleśniki toffi z pomelo

Z owoców cytrusowych najbardziej chyba smakuje mi pomelo. A że o tej porze roku jest najsmaczniejsze i można je nabyć w atrakcyjnej cenie, więc kupuję go dość często. Niestety owoc ma dość grubą skórkę i ciężko jest go obrać, dlatego ta robota zawsze spada na męża :)


Naleśniki  toffi z pomelo


14 naleśników o średnicy 22 cm


Ciasto:

2 szklanki mąki pszennej
2 i 1/3 szklanki mleka + ewentualnie odrobina do uzyskania odpowiedniej gęstości
szczypta soli
2 jajka
budyń o smaku toffi bez cukru
odrobina oleju do smażenia


Nadzienie:

50 dag twarogu półtłustego
5 łyżek płynnego miodu
kilka cząstek pomelo
posypka czekoladowa


Dodatkowo:

bita śmietana – u mnie dyżurna w sprayu


Naleśniki toffi z pomelo


Żółtka oddzieliłam od białek. Mąkę przesiałam do miski, dodałam szczyptę soli, proszek budyniowy, żółtka i mleko. Całość dokładnie zmiksowałam i odstawiłam ciasto na 15 minut.
Twaróg utarłam z miodem na gładką, puszystą masę.
Białka ubiłam na sztywną pianę i dodałam do ciasta. Delikatnie wymieszałam łyżką. Ciasto powinno mieć taką konsystencję, że by dość swobodnie rozpływać się po patelni. Jeśli jest zbyt gęste, trzeba dolać jeszcze troszkę mleka, ewentualnie wody.
Na rozgrzanej patelni usmażyłam naleśniki. Ja robię to w ten sposób, że każdorazowo przed wylaniem porcji ciasta, przecieram patelnię nasączonym olejem papierowym ręcznikiem. Usmażone już naleśniki odkładam na płaski talerz, jeden na drugim.
W międzyczasie mąż umył i obrał pomelo, każdą cząstkę obrał ze skórki.
Przestudzone naleśniki posmarowałam twarożkiem, obłożyłam połamanymi na drobniejsze kawałki cząstkami pomelo i posypałam posypką czekoladową, zwinęłam w rulony. Na talerzach przystroiłam rozetkami bitej śmietany, kawałkami owoców i odrobiną posypki.









2 komentarze:

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...