niedziela, 17 marca 2013

Babeczki z jajkiem w galarecie

Moja propozycja dla miłośników galaretek. Smaczna i efektowna przekąska z jajek. U mnie wprawdzie wersja dość uboga, ale można dodać do środka konserwowy groszek, kukurydzę, ogórka, albo kawałki papryki, lub co tam tylko nam pasuje. Wszelka dowolność, a wybór ogromny :)


Babeczki z jajkiem w galarecie

Ilość składników zależy od ilości zużytych jajek oraz pojemności naczyń, w których robimy galaretkę. Ja użyłam foremek na babeczki o pojemności 250 ml.


rosół – najlepiej domowy z kurczaka
jajka
marchewka z rosołu
koperek
natka pietruszki
żelatyna - stosuję proporcję 4-5 łyżeczek na 1/2 litra płynu
sól
pieprz
sok z cytryny


Wykonanie:
Żelatynę namoczyłam w niewielkiej ilości zimnej wody.
Rosół bardzo mocno zagrzałam, pilnując, żeby się nie zagotował i nie zrobił mętny, przecedziłam, doprawiłam do smaku solą, pieprzem i sokiem z cytryny.
Napęczniałą żelatynę rozpuściłam w gorącym rosole.
Jajka ugotowałam na twardo (od momentu zawrzenia wody gotuję 9 minut – żółtka nie mają wtedy sinej otoczki), odlałam, wystudziłam w zimnej wodzie. Po całkowitym wystudzeniu obrałam ze skorupki, ścięłam troszeczkę wierzchołka, tak aby jajko można było postawić w foremce.
Z marchewki powycinałam ozdobne kwiatuszki. Koperek i natkę opłukałam, osuszyłam.
Jajko postawiłam na środku foremki, dookoła poukładałam marchwiane kwiatuszki i gałązki zieleniny.
Zalałam niewielką ilością wystudzonej galaretki aby ozdobne elementy przykleiły się do ścianek foremki. Wstawiłam na kilka minut do zamrażalnika, a gdy stężała, uzupełniłam naczynie płynem tak, aby jajko było całkowicie przykryte.
Odstawiłam w chłodne miejsce do całkowitego stężenia.
Aby galareta ładnie wyszła z foremki, zanurzyłam ją na chwileczkę w gorącej wodzie – ale nie za długo, żeby nie zaczęła płynąć. Dobrym rozwiązaniem jest wyłożenie foremek przezroczystą folią śniadaniową.



Wielkanocne Smaki III

5 komentarzy:

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...