wtorek, 11 sierpnia 2015

Chłodnik z melona i borówek



Wiecie, że melon to właściwie warzywo? Ale pewnie ze względu na słodki smak, jest traktowane jako owoc. Widzieliście kiedykolwiek, żeby w markecie melony były wyłożone między warzywami? Ja bynajmniej nie, zawsze znajduję je na regale z owocami.
Ale dość tej filozofii. U Grzegorza z MiamMniam znalazłam przepis na chłodnik z tego owocu/warzywa, i mając w domu dwie solidne sztuki, postanowiłam go wykonać. Mocno schłodzony jest bardzo orzeźwiający i spełni się zarówno jako zupa, jak i deser. Trzeba go tylko zmiksować z miodem, szczyptą imbiru i cynamonu, i zajadać póki się nie zagrzeje.




SKŁADNIKI na 2-3 porcje:
  • 1/2 (ok. 75 dag) dużego melona miodowego
  • miód do smaku – u mnie 2 łyżki
  • szczypta mielonego imbiru
  • cynamon
  • 2 garście borówki amerykańskiej




WYKONANIE:


Borówki opłukać, osuszyć.
Schłodzonego melona umyć, przekroić wzdłuż na pół, łyżką usunąć gniazdo nasienne.




Z jednej ćwiartki wykroić specjalną łyżeczką małe kuleczki (lub pokroić w kostkę), drugą ćwiartkę i pozostały miąższ pokroić w kostkę.




Dodać do niego miód, imbir i cynamon, zmiksować na gładką piankę.




Mus rozlać do miseczek, przybrać kulkami melona i borówką, oprószyć cynamonem.
Podawać od razu, zanim się ogrzeje.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...