środa, 3 grudnia 2014

Mincemeat




Nazwa może być nieco myląca, ponieważ to w żadnym wypadku nie jest mielone mięso, i w ogóle z mięsem nie ma nic wspólnego. Mincemeat to konfitura ze świeżej żurawiny używana w Wielkiej Brytanii do kruchych tart lub babeczek w okresie Bożego Narodzenia. Przygotowałam ją w ubiegłym roku do wypieku tradycyjnych angielskich kruchych babeczek bożonarodzeniowych, o wdzięcznej nazwie "Babeczki mince pies", w ramach akcji przerowadzonej na portalu gotujmy.pl.
Jest aromatyczna i posiada zdecydowany smak (jak na mnie nawet zbyt zdecydowany).
Swoją konfiturę zapakowałam do słoiczka, a po wystudzeniu umieściłam w lodówce. Według Nigelli konfitura może stać w chłodnym miejscu do tygodnia.


SKŁADNIKI:
60 ml czerwonego półwytrawnego wina
75 g trzcinowego cukru
300 g świeżej żurawiny
1 łyżeczka mielonego imbiru
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki zmielonych goździków
150 g rodzynek
40 g suszonej żurawiny
1 duża mandarynka klementynka
25 ml rumu
kilka kropli zapachu migdałowego
1/2 łyżeczki zapachu waniliowego
2 łyżki płynnego miodu


WYKONANIE:
Do rondla wlać wino, wsypać cukier i mieszać do rozpuszczenia.
Żurawinę opłukać, osączyć, dołożyć do wina z cukrem.
Mandarynkę dokładnie wyszorować, sparzyć wrzącą wodą, otrzeć z niej skórkę i wycisnąć sok.
Do żurawiny dodać otartą skórkę, sok z mandarynki, imbir, cynamon, goździki, rodzynki i suszoną żurawinę. Wymieszać, doprowadzić do wrzenia i na małym ogniu bez przykrycia gotować około 20-25 minut, aż owoce rozgorują się, a cały płyn odparuje.
Rondel zdjąć z ognia, dodać miód, rum, zapach waniliowy i migdałowy. Dokładnie wymieszać.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...