niedziela, 18 maja 2014

Ciasto jogurtowe z rabarbarem i kruszonką na oleju rzepakowym



Robiłam już takie z morelami (KLIK) , a teraz dałam rabarbar i kruszonkę na wierzch. Efekt? Połowa blaszki znikła w 15 minut, jeszcze na gorąco.


SKŁADNIKI:
40-45 dag rabarbaru
łyżka cukru


CIASTO:
33 dag mąki pszennej
1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
2/3 szklanki cukru
16 g cukru wanilinowego
100 ml oleju rzepakowego
1 duże jajko
40 dag jogurtu greckiego


KRUSZONKA:
10 dag mąki pszennej
7 dag cukru
7 dag zimnego masła


WYKONANIE:
Umyty rabarbar pokroić na kawałki, wrzucić na suchą patelnię, zasypać łyżką cukru i podsmażać aż cukier się rozpuści, a rabarbar nabierze intensywniejszej barwy, ale pozostanie twardy.
KRUSZONKA:
Mąkę przesiać, dodać cukier i zimne masło. Posiekać na drobne grudki, wyrobić palcami,wstawić do lodówki.
CIASTO:
Do miski wsypać cukier, cukier wanilinowy, wbić jajko, wlać olej i jogurt.
Wymieszać łyżką.
Do płynnych składników wsypać przesianą z sodą mąkę, wymieszać łyżką do połączenia składników (ciasto nie musi być gładkie).
Piekarnik rozgrzać do 160 stopni temo obieg.
Blaszkę o wymiarach 23x28 wyłożyć papierem do pieczenia.
Ciasto wyłożyć do blaszki, rozłożyć na nim kawałki rabarbaru.
Wierzch posypać kruszonką.
Piec około 45 minut.


Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega – 3 i dlatego rządzi w mojej kuchni J

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...