poniedziałek, 2 września 2013

Tymiankowe żołądki z warzywami

Pogoda za oknem zdecydowanie zniechęca do lekkich potraw, dlatego dzisiaj serwuję konkretne jedzonko - potrawkę z drobiowych żołądków. Porcja jest wprawdzie duża, ale danie okazało się tak smaczne, że po wziętych dokładkach, niewiele go już zostało.
Ja podałam z grubą kaszą jęczmienną perłową, ale równie dobre będzie z ryżem, makaronem, czy ziemniakami :)





SKŁADNIKI:
90 dag żołądków z kurczaka
2 łyżki oleju
2 marchewki
1 kalarepka
pęczek młodej dymki
kopiasta łyżeczka suszonego tymianku
1/2 puszki groszku konserwowego
1 czubata łyżeczka mąki pszennej
1/3 szklanki śmietanki kremówki 30%
sól
pieprz



WYKONANIE:
Żołądki oczyściłam, opłukałam, pokroiłam na mniejsze kawałki, wrzuciłam na rozgrzany w rondlu olej.
Obsmażyłam przez chwilę, zalałam wrzącą wodą, tak aby były lekko przykryte, i dusiłam pod przykryciem na wolnym ogniu przez około 80 minut.
Marchew i kalarepkę obrałam, opłukałam, marchew pokroiłam w pół plasterki, kalarepkę w kostkę.
Dymkę opłukałam, posiekałam.
Groszek osączyłam z zalewy.
Do mięsa dołożyłam marchew, kalarepkę i dymkę z białej i grubszej części, wsypałam tymianek. Posoliłam.
Dusiłam aż warzywa były prawie miękkie.
Dorzuciłam groszek i resztę dymki, uzupełniłam wrzącą wodą odparowany sos.
Mąkę rozprowadziłam niewielką ilością zimnej wody, zagęściłam sos.
Dolałam śmietankę.
Zagotowałam kilka razy, doprawiłam do smaku pieprzem i jeszcze odrobiną soli.









3 komentarze:

  1. Lubię bardzo żołądki i chętnie zapisuję do wypróbowania nowy sposób na nie :) Wyglądają bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, mam nadzieję, że w takiej wersji również będą smakowały :)

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...