czwartek, 5 września 2013

Prosty i szybki jabłecznik z cynamonem

Ciasto powstało w wyniku zorganizowanej przez jeden z portali kulinarnych akcji testowania przepisów wybranego użytkownika. Jest naprawdę szybkie, łatwe i całkiem smaczne, a przepis wart wielokrotnego powtarzania, ale już z mniejszą ilością proszku do pieczenia, którego posmak na języku nieco mi przeszkadzał. Fajną modyfikacją byłoby wymieszanie jabłek ze śliwkami, które też doskonale komponują się z cynamonem :)





SKŁADNIKI:
3 jabłka średniej wielkości
10 dag masła
2/3 szklanki mleka
4 jajka rozmiar L
1/2 szklanki cukru
25 dag mąki pszennej tortowej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki cynamonu
opcjonalnie cukier puder do oprószenia



WYKONANIE:
Masło i mleko podgrzałam razem w rondelku do rozpuszczenia tłuszczu i odstawiłam do wystudzenia.
Jabłka umyłam, osuszyłam, obrałam i każde z nich pokroiłam na sześć części, usuwając przy tym gniazdo nasienne.
Mąkę przesiałam z proszkiem do pieczenia.
Tortownicę o wymiarach 24 cm wyłożyłam papierem do pieczenia.
Piekarnik rozgrzałam do temperatury 170 stopni z termo obiegiem.
Całe jajka utarłam na biało z cukrem, nie przerywając miksowania dolałam przestudzone mleko z masłem.
Dodałam przesianą z proszkiem mąkę i całość wymieszałam łyżką.
Masę przełożyłam do tortownicy. Na wierzchu rozłożyłam szóstki jabłek, posypałam cynamonem.
Piekłam 45 minut do suchego patyczka.
Wystudziłam na kratce kuchennej.






13 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dzięki Madziu :)
      Popatrz, a Kuba się objadł i jeszcze mu mało, męczy mnie o racuchy ze śliwkami :)

      Usuń
  2. Przepis zapisuję bo wygląda na bardzo apetyczny i jablka nie opadly na spod, super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie smakowało, u mnie znikło wyjątkowo szybko :)

      Usuń
  3. Właśnie piekę to ciasto, wyszło strasznie rzadkie, więc dodałam więcej mąki

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie :) Dziś będę piekła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Proszę dać znać jak smakowało :)

      Usuń
    2. Wyszło super :) a smakuje jeszcze lepiej :) szkoda, że zdjęcia nie mogę wkleić ;)

      Usuń
    3. Cieszę się bardzo, że smakowało :) Dziękuję za skorzystanie z przepisu :) Zdjęcie proszę przesłać na mój e-mail. Wstawię go do albumu na fb i mogę dodać do postu z przepisem :)

      Usuń
    4. No chyba, że ciacho już zjedzone i można zrobić fotkę tylko okruszkom ;)

      Usuń
  5. Wyszło świetnie :) szkoda, że zdjęcia nie mogę wkleić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że się udało :) Zdjęcie można przesłać na mój e-mail, będę bardzo wdzięczna :)

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...