piątek, 30 sierpnia 2013

Zupa jarzynowa na indyczym skrzydełku

Miała być kalafiorowa, ale kalafior zniknął z lodówki zanim wróciłam z pracy. Uratowała mnie mieszanina mrożonych warzyw, a zupa wyszła przepyszna :)




SKŁADNIKI:


2 litry wody
1 skrzydło z indyka – około 45 dag
sól
4 ziela angielskie
liść laurowy
45 dag ziemniaków
pęczek młodej włoszczyzny z zieleniną
20 dag mrożonych warzyw – kalafior, brokuł, fasolka szparagowa, papryka, zielony groszek
pieprz
3 pełne łyżeczki koncentratu pomidorowego 30%
opcjonalnie śmietana



WYKONANIE:


Mięso opłukałam, zalałam w rondlu zimną wodą, doprowadziłam do wrzenia i zszumowałam. Dodałam ziele angielskie i liść laurowy, posoliłam do smaku. Gotowałam na wolnym ogniu do miękkości.
Ziemniaki i włoszczyznę obrałam, opłukałam. Ziemniaki pokroiłam w kostkę, pora w drobną kosteczkę, a resztę włoszczyzny w plasterki. Natkę z pietruszki i selera posiekałam.
Do miękkiego mięsa dodałam ziemniaki, marchew, pora i selera. Kiedy ziemniaki zaczęły mięknąć, dodałam mrożone warzywa i posiekaną zieleninę. Gotowałam do pożądanej miękkości warzyw. Na koniec doprawiłam koncentratem pomidorowym, jeszcze solą i pieprzem. Można zabielić śmietaną.
Skrzydełka wyjęłam z zupy, obrałam z kości i skóry, ponownie dodałam do rondla.







2 komentarze:

  1. Przyszłam na to skrzydełko...a tu w zapodanej porcji ani dudu :( :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi, skrzydełko rozebrane, kawałeczek pływa między papryką, fasolką i ziemniaczkiem :D

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...