niedziela, 25 sierpnia 2013

Sałatka makaronowa z awokado

Kokardki z awokado, pomidorem, fetą i całą masą zieleniny. Może i nie wygląda, ale smakuje całkiem nieźle. Przynajmniej mnie, bo mąż na widok tej ilości ziół i roszponki stwierdził, że dziękuje, ale nie jest zającem :)




SKŁADNIKI:


15 dag suchego makaronu kokardki
sól
1 dojrzałe awokado
sok z cytryny
20 dag zielonej favity
2 pomidory
2 garście roszponki
kilka gałązek natki pietruszki
kilka gałązek świeżej bazylii


SOS:
3 łyżeczki oliwy z oliwek
1 łyżeczka soku z cytryny
sól
pieprz



WYKONANIE:
Makaron ugotowałam w osolonej wodzie, osączyłam, przelałam zimną wodą, osączyłam i ostudziłam. Przesypałam do miski.
Favitę osączyłam z zalewy, pokroiłam w kostkę.
Pomidory nacięłam na krzyż z obu stron, sparzyłam wrzątkiem, obrałam ze skóry i pokroiłam w ćwierć plasterki.
Awokado opłukałam, przekroiłam na pół, usunęłam pestkę, łyżką wyjęłam miąższ, pokroiłam go w kostkę i skropiłam sokiem z cytryny.
Zieleninę opłukałam, osuszyłam w wirówce do sałaty. Natkę i liście bazylii posiekałam.
Wszystkie składniki umieściłam w misce i delikatnie zamieszałam.
Składniki sosu roztrzepałam na emulsję, polałam sałatkę tuż przed podaniem.








3 komentarze:

  1. Właśnie nie rozumiem dlaczego mężczyźni tak bardzo nie lubią zieleniny. Ta sałatka na zdjęciach wygląda tak uroczo, że mimo iż jestem po śniadaniu poczułam sie głodna. :p Naprawdę bardzo kusząca. Co się zas tyczy samego awokado, to jest je za co cenić: http://www.jestemfit.pl/artykuly/dieta/awokado-pomoc-w-walce-o-szczup%C5%82%C4%85-sylwetk%C4%99 Natomiast makaron w sałatce sprawi, że można nią sobie pojeść naprawdę na długi czas. Awokado zresztą też syci na długo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość facetów ma problem z zieleniną, choć mój powoli się do niej przyzwyczaja :)

      Usuń
  2. I every time spent my half an hour to read thjs blog's
    articles or reviews all the tme along with a mug of coffee.

    OdpowiedzUsuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...