sobota, 8 czerwca 2013

Sos jogurtowy do grillowanego mięsa

Jogurtowy sos z ogórkiem, czosnkiem i koperkiem, to doskonały dodatek do pieczonego na grillu, oraz smażonego mięsa. Podałam go do SZASZŁYKÓW Z PIERSI INDYCZEJ W CURRY. Domownikom smakował również z ugotowanymi młodymi ziemniakami, natomiast ja troszkę poeksperymentowałam i polałam nim roladki z grillowanego bakłażana. Też pasował :)



Składniki:


1 średni ogórek sałatkowy
sól
400 g gęstego jogurtu naturalnego
ząbek czosnku
2 łyżki posiekanego koperku
pieprz
sok z cytryny


Wykonanie: 


Ogórka umyłam, osuszyłam, starłam na tarce z dużymi oczkami (razem ze skórką), posoliłam i odstawiłam na kilka minut. Przełożyłam na sito i odcisnęłam sok.
Czosnek obrałam z łupinki.
Koperek opłukałam, otrzepałam z wody i posiekałam.
Jogurt przełożyłam do miseczki, dodałam do niego odsączone ogórki, przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku i posiekany koperek.
Doprawiłam do smaku pieprzem, sokiem z cytryny i jeszcze odrobiną soli.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...