sobota, 15 czerwca 2013

Roladki z grillowanego bakłażana

Nie lubię wyrzucać jedzenia i zawsze staram się zagospodarować resztki. Pozostały z obiadu ryż i resztki ogórka wykorzystałam do wykonania tych roladek. Ponieważ oscypek, który do nich dodałam, jak na mój gust, troszkę za bardzo dominował, więc następnym razem użyję delikatniejszego sera :)



Składniki:
Nieduży bakłażan
sól
olej do posmarowania
ugotowany ryż – po 1 łyżce na plaster bakłażana
kilka gałązek cienkiego szczypioru
kawałek ogórka sałatkowego
kilkumilimetrowy plaster oscypka – może być delikatniejszy w smaku, np. bundz
natka pietruszki do przybrania

kilka łyżek sosu jogurtowego


Wykonanie:

Bakłażana umyłam, osuszyłam, odkroiłam końcówkę od ogonka i pokroiłam w kilkumilimetrowe, niegrube plastry. Posoliłam z obu stron i odstawiłam na około 20 minut, żeby puściły sok. Po tym czasie osuszyłam papierowym ręcznikiem. Z obu stron posmarowałam plastry olejem i ułożyłam je na rozgrzanej płycie grilla. Piekłam po kilka minut z obu stron do miękkości. Umytego wcześniej ogórka oraz oscypka pokroiłam w słupki o szerokości plastrów.
Ugotowany ryż wymieszałam z posiekanym szczypiorkiem. Na każdym plastrze bakłażana rozłożyłam po łyżce ryżu, ułożyłam po dwa słupki ogórka i słupku oscypka. Zwinęłam roladki, ułożyłam je na talerzach i przybrałam natką pietruszki.
Do roladek podałam sos jogurtowy.








2 komentarze:

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...