poniedziałek, 1 września 2014

Jabłecznik pod kukurydzianą skorupką



Przepis znalazłam na forum cincin, a że zaintrygowała mnie kukurydziana skorupka, postanowiłam go wypróbować. Ponieważ nie mam zwyczaju dzielić się przepisami na potrawy, których nie skosztuję, pomimo diety skusiłam się niewielki kawałeczek. Ciasto jest zwarte i wilgotne, a skorupka chrupiąca, przynajmniej w dniu upieczenia, i ciekawie kontrastuje smakowo ze słodkim spodem i winnymi jabłkami. Zdecydowanie opowiadam się za stosowaniem masła do wypieków, ale tym razem użyłam margaryny i troszkę żałuję, bo moim zdaniem, z masłem ciasto byłoby smaczniejsze. Zamiast świeżej skórki cytrynowej lub pomarańczowej, dodałam  pomarańczową kandyzowaną, okazało się to dobrym pomysłem. Jeśli skusicie się na wypróbowanie przepisu, musicie dobrze naostrzyć nóż, żeby bez problemu przekroić skorupkę J



CIASTO:
około 50 dag twardych, winnych jabłek
sok z cytryny do ich skropienia
10 dag miękkiej margaryny
3/4 szklanki cukru
4 jajka rozmiar L
10 dag mąki pszennej - użyłam typ 650
10 dag mąki ziemniaczanej
szczypta soli
2 łyżeczki proszku do pieczenia
5 dag kandyzowanej skórki pomarańczowej


MASA PŁATKOWA:
8 dag margaryny
1/4 szklanki cukru
6 łyżek śmietany 18% do zup
10 dag śniadaniowych płatków kukurydzianych


DODATKOWO:
tłuszcz i bułka tarta do formy
awaryjnie odrobina mleka – gdyby ciasto było za gęste



WYKONANIE:
Jabłka umyć, osuszyć, obrać ze skórki, usunąć gniazda nasienne, pokroić na 16 cząstek i skropić sokiem z cytryny.
Tortownicę o średnicy 26 cm z kominem wysmarować margaryną i wysypać tartą bułką.
Piekarnik rozgrzać do temperatury 160 stopni z termo obiegiem (180 bez termo obiegu).
Obie mąki przesiać z proszkiem do pieczenia.
Miękką margarynę utrzeć z cukrem i szczyptą soli.
Miksując dodawać po jednym jajku na zmianę z porcjami przesianej mąki.
Na koniec wymieszać ze skórką pomarańczową.
Ciasto przełożyć do przygotowanej tortownicy, wierzch obłożyć szesnastkami jabłek.
Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec około 25 minut – powinno być widać, że ciasto już nie jest surowe.
Kilka minut przed końcem pieczenia przygotować skorupkę.
Margarynę rozpuścić w rondelku, dodać cukier i śmietanę.
Mieszając podgrzewać, aż cukier się rozpuści, dodać płatki kukurydziane i dokładnie wymieszać.
Tortownicę wyjąć z piekarnika i rozłożyć na wierzchu masę kukurydzianą.
Ponownie wstawić do piekarnika i piec jeszcze około 20 minut.
Smacznego J









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...