niedziela, 16 marca 2014

Sernik migdałowy z wiśniami i polewą czekoladową

Dopiero kiedy choróbsko położyło mnie do łóżka, znalazłam więcej czasu, żeby pogrzebać w archiwalnych przepisach, i zdziwiło mnie, że mam ich aż tyle. Nie wszystkie zdjęcia są piękne, ale trudno wymagać cudów od taniego amatorskiego kompaktu, szczególnie, że większość z nich robiona była w sztucznym świetle. W każdym razie przepisy są sprawdzone i warte powtórzenia, a czy potrawa komuś posmakuje czy nie, jest kwestią gustu i niestety nie mam na to żadnego wpływu.
Wracając do przepisów - zapraszam na oryginalny w smaku sernik (z brzydką fotką). Zawartość w masie serowej dużej ilości migdałów sprawia, że sernik ma niezwykłą konsystencję, jest nie tyle kremowy, co chrupiący, a wiśnie i polewa czekoladowa dodają wilgoci i przełamują tą chrupkość. Jedyna zmiana jakiej dokonam następnym razem, to zmniejszenie ilości dodanej mąki.





SKŁADNIKI:
50 dag tłustego niekwaśnego twarogu (użyłam wiejskiego, kupionego na targu)
15 dag miękkiego masła
4 jajka
3/4 szklanki cukru pudru
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki pszennej
2 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią
10 dag obranych i zmielonych migdałów
10 dag płatków migdałowych
20 dag wiśni we własnym soku (mogą być z kompotu)


POLEWA:
10 dag mlecznej czekolady
łyżka masła



WYKONANIE:
Wiśnie dokładnie osączyć z soku.
Ser trzykrotnie zemleć w maszynce do mięsa.
Odebrać z całości 3 łyżki płatków migdałowych, zrumienić je na suchej patelni.
Blaszkę o wymiarach 24x20 cm wyłożyć papierem do pieczenia lub wysmarować masłem i wysypać bułką tartą.
Piekarnik rozgrzać do 150 stopni z termo obiegiem (170 stopni bez termo obiegu).
Miękkie masło utrzeć dodając na zmianę po trochu cukru pudru i po jednym jajku.
Nie przerywając ucierania dodać partiami ser, mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną i cukier waniliowy.
Dodać zmielone migdały, zmiksować.
Dosypać płatki migdałowe i delikatnie wymieszać łyżką.
Do blaszki wyłożyć około 3/4 masy, wyrównać, rozłożyć osączone wiśnie i przykryć je pozostałą masą.
Wyrównać powierzchnię.
Piec przez około 50-55 minut.
Wystudzić.
Czekoladę połamać na cząstki, razem z masłem włożyć do miseczki i rozpuścić w kąpieli wodnej.
Wymieszać na jednolitą masę.
Gorącą polewę rozprowadzić na powierzchni ciasta.
Zanim zastygnie, posypać uprażonymi płatkami migdałowymi.










Serniki dla Miksera - edycja 1.14

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie serniki, porywam kawałek.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie się podzielę :)
      Dziękuję za zaproszenie i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Migdały i wiśnie - tak, tak, tak :) Ależ bym zjadła kawałek tego sernika :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Również serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...