niedziela, 30 marca 2014

Kruche słone ciasteczka z sezamem

Z kuchennych eksperymentów pozostały mi do zagospodarowania dwa żółtka, a jak żółtka, to wiadomo - kruche ciasto. Tym razem jednak postanowiłam zrobić coś na słono, a że nie miałam specjalnie ochoty na nic konkretnego typu tarta, pomyślałam o drobnych ciasteczkach. Udały się wybornie, niewiarygodnie kruche natychmiast po upieczeniu, ale po trzech dniach spędzonych w metalowej puszce jeszcze smaczniejsze. Oczywiście zamiast sezamu, do posypania  można użyć maku czy kminku, albo nawet tartego żółtego sera, ale ja akurat sezam miałam pod ręką. Świetna przegryzka nie tylko do piwa.





SKŁADNIKI:
25 dag mąki pszennej typ 650 + do podsypania
16 dag masła
1/2 łyżeczki soli
2 żółtka
małe jajko
sezam do posypania



WYKONANIE:
Mąkę przesiać, wymieszać z solą.
Dodać zimne masło i posiekać je z mąką na kruszonkę.
Dodać żółtka, najpierw wymieszać końcem noża, a następnie szybko zagnieść ręką gładkie ciasto.
W razie potrzeby można dodać niewielką ilość zimnej wody.
Ciasto zawinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki na godzinę.
Następnie rozwałkować na podsypanej mąką stolnicy (lub bez podsypywania na silikonowej macie) na grubość nie większą niż 5 mm.
Foremką wyciąć dowolne kształty i ułożyć ciasteczka na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce.
Wierzch posmarować roztrzepanym jajkiem i posypać sezamem.
Piec w temperaturze 170 stopni z termo obiegiem przez około 15-20 minut do zrumienienia.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...