sobota, 22 lutego 2014

Kawałki wieprzowiny w pomidorowym sosie

Łopatkę wieprzową najbardziej lubię w postaci gulaszu z suszonymi grzybami. Ale czasem trzeba odejść od rutyny i przygotować ją w innej wersji. Jakiś czas temu zaopatrzyłam się w młynek przyprawy pod nazwą "Forest blend" i od tamtej pory główkowałam do czego ją wykorzystać. Wydawało mi się, że dodanie jej do marynaty będzie dobrym pomysłem. Oczywiście dodałam również kilka innych przypraw, a całość świetnie się skomponowała. 
Mięso podałam z ziemniakami z wody i surówką z kiszonej kapusty, posypane siekanym świeżym koperkiem. Polecam :)


Skład przyprawy „Forest blend”: cebula, sól śródziemnomorska, pieczarki, pietruszka, tymianek, rozmaryn, pieprz czarny, czosnek, cukier.





SKŁADNIKI:
80 dag odtłuszczonej łopatki wieprzowej


MARYNATA:
2 łyżki ciemnego sosu sojowego
1 łyżka oleju słonecznikowego
czosnek granulowany
suszony tymianek
świeżo zmielony pieprz
czerwona słodka papryka w proszku
chili w młynku
przyprawa „Forest blend” w młynku


PONADTO:
2 łyżki oleju słonecznikowego
1 duża cebula
łyżeczka mąki pszennej
3 kopiaste łyżeczki koncentratu pomidorowego
sól
świeży koperek do posypania



WYKONANIE:
Mięso opłukać, osuszyć papierowym ręcznikiem kuchennym, pokroić w dość duże kawałki i umieścić w pojemniczku, w którym będzie się marynować (u mnie pojemniczek próżniowy).
Dodać składniki marynaty i dokładnie wymieszać, pojemniczek przykryć i odstawić do lodówki na co najmniej kilka godzin.
W rondlu rozgrzać 2 łyżki oleju, włożyć mięso i obsmażyć je ze wszystkich stron, aż zmieni kolor.
Dodać obraną i pokrojoną w piórka cebulę, smażyć razem 4-5 minut pilnując, żeby cebula się nie przypaliła.
Wlać szklankę gorącej wody, dosolić do smaku, przykryć i na wolnym ogniu dusić do miękkości.
Łyżeczkę mąki pszennej dokładnie rozetrzeć z 1/2 szklanki zimnej wody, dodać do mięsa wraz z koncentratem pomidorowym.
Dokładnie wymieszać i gotować razem jeszcze 2-3 minuty. W razie potrzeby doprawić jeszcze do smaku solą i pieprzem.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...