sobota, 8 lutego 2014

Gulasz wołowy z fasolką szparagową i cząbrem

Wczoraj jeden z moich gości zwrócił mi uwagę, że nie podaję czasu poszczególnych etapów przygotowania, stosując określenie "chwilę". To prawda, że dla każdego może to znaczyć co innego. Dlatego tym razem sprężyłam się i skrzętnie łapałam czas. Mięsko wyszło mi mięciutkie, papryka i cebula praktycznie całkiem się rozgotowały oddając swój smak całości, zaś fasolka na mój gust była troszkę za miękka, ale ogólnie - paluszki lizać. Wspaniale smakował zarówno z pieczywem, jak i kaszą gryczaną.





SKŁADNIKI:
90 dag pręgi wołowej
4 łyżki oleju
1 czerwona cebula
2 ząbki czosnku
1 duża czerwona papryka
60 dag mrożonej fasolki szparagowej (ciętej)
2 duże pomidory
sól
świeżo mielony pieprz
czubata łyżeczka cząbru


WYKONANIE:
Mięso opłukać, osuszyć, oczyścić z zewnętrznej błony i pokroić w większą kostkę.
Obsmażyć ze wszystkich stron na 2 łyżkach oleju, podlać szklanką gorącej wody i dusić pod przykryciem około 50-60 minut, od czasu do czasu uzupełniać odparowaną wodę.
W międzyczasie cebulę i czosnek obrać, cebulę pokroić w pół plastry, czosnek drobno posiekać.
Paprykę opłukać, osuszyć, usunąć gniazdo nasienne i pokroić w paseczki.
Na patelni rozgrzać dwie łyżki oleju, zeszklić cebulę i czosnek, dodać paprykę i przez chwilkę razem smażyć. Dołożyć do mięsa, dusić razem około 20 minut.
Dodać zamrożoną fasolkę i dusić około 10 minut.
W tym czasie pomidory sparzyć wrzątkiem, obrać ze skóry, pokroić w ósemki, każdą ósemkę przekroić na pół. Dodać do mięsa.
Po 5 minutach przyprawić do smaku solą, pieprzem i roztartym w dłoniach cząbrem.
Dusić razem jeszcze 2-3 minuty.










3 komentarze:

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...