środa, 25 listopada 2015

Pełnoziarniste bułeczki orkiszowe ze śliwkami (suszonymi)



Bułeczki piekłam jakiś czas temu, kiedy na zewnątrz było już dość chłodno, ale jeszcze nie działało centralne ogrzewanie. Musiałam naprawdę mocno kombinować, żeby ciasto wyrosło. Ale warto było, bułeczki wyszły ładne i smaczne :)
Zjedliśmy je z masłem i domowymi powidłami.







SKŁADNIKI:
  • 50 dag mąki orkiszowej pełnoziarnistej
  • 250-300 ml mleka
  • 25 g świeżych drożdży
  • 3 łyżki oleju rzepakowego
  • 2 łyżki płynnego miodu
  • 1,5 płaskich łyżeczek soli
  • 5 dag suszonych śliwek

WYKONANIE:


Do dużego kubka wkruszyć drożdże, dodać łyżeczkę miodu, łyżkę mąki i 1/3 letniego mleka, dobrze wymieszać i odstawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsce na 15 minut.




Do miski przesiać mąkę, dodać sól, olej, resztę miodu i rozczyn.
Mieszając dolewać letnie mleko, a kiedy składniki się połączą, wyrabiać przez 10-15 minut do uzyskania gładkiego elastycznego ciasta.




Miskę z ciastem przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na 2 godziny.




Śliwki pokroić, dodać do wyrośniętego ciasta i krótko je przerobić.




Ciasto podzielić na 10 kawałków, uformować bułeczki w dowolnym kształcie, ułożyć je na wyłożonej papierem blasze, przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na 30 minut.





Piec 15-20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni (160 z termo obiegiem).








1 komentarz:

  1. Bardzo lubię domowe pieczywo. U mnie dzisiaj chleb razowy na drożdżach :)
    http://iwonka-bloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...