czwartek, 7 sierpnia 2014

Pierogi maślankowe z morelami



Pierwszy raz zagniotłam ciasto na maślance i okazało się rewelacyjne – mięciutkie i delikatne. Pasuje nie tylko do słodkiego, ale i do wytrawnego nadzienia.


SKŁADNIKI:
2 szklanki mąki pszennej + na podsypanie
sól
1/2-3/4 szklanki maślanki naturalnej – w zależności jak mąka wchłonie
25 dag drobnych moreli
cukier według uznania


DODATKOWO:
gęsta śmietana lub jogurt naturalny
cukier trzcinowy
posiekane włoskie orzechy



WYKONANIE:
Mąkę przesiać, wymieszać ze szczyptą soli.
Powoli, mieszając łyżką, dolewać maślankę do momentu, aż mąka pozlepia się i będzie można zagnieść ciasto ręką.
Wyrobić gładkie, elastyczne ciasto, przykryć je szczelnie i odstawić na 30 minut.
Morele umyć, dobrze osuszyć, usunąć pestki i pokroić owoce na mniejsze kawałki (swoje pokroiłam na ósemki).
Ciasto niezbyt cienko rozwałkować, szeroką szklanką wyciąć kółka.
Na każde kółko nałożyć porcje owoców i posypać je cukrem, skleić formując pierogi.
Zlepione, do czasu gotowania odkładać na ściereczkę i przykryć ściereczką.
Pierogi włożyć na wrzącą osoloną wodę, od wypłynięcia gotować na wolnym ogniu kilka minut do momentu, aż ciasto będzie wystarczająco miękkie (można to sprawdzić wbijając widelec w „falbankę”).
Zahartować je przez zanurzenie w zimnej wodzie i osączone rozłożyć do wystudzenia na talerzu.
Podać polane śmietaną lub jogurtem, posypane trzcinowym cukrem i posiekanymi orzechami.
Z tych proporcji wyszły mi 22 pierogi.










4 komentarze:

  1. Pyszne pierozki:) wyprobuje twoj patent z maslanka przy najblizej okazji.Robilam ciasto drozdzowe i tez bylo super:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drożdżowe pierożki też pyszne :)
      Z ciastem na maślance całkiem dobrze się pracuje, mam nadzieję, że będzie Ci smakowało :)

      Usuń
  2. Fajny pomysł z maślanką, do wypróbowania :) pysznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wprawdzie to nie mój pomysł, ale dziękuję :)
      Daj znać Zuziu jak Ci smakowały :)

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...