poniedziałek, 29 lipca 2013

Jarzynowa z fasolką szparagową i pulpetami z indyka

Zależało mi na konkretnej potrawie, która połączyłaby zupę z drugim daniem. Takiej, którą mąż mógłby zagrzać sobie w pracy na obiad i poczuć, że coś zjadł. Wymyśliłam więc jarzynową z naprawdę dużą ilością pulpetów. Pyszna :)
Oczywiście nie zagęszczana mąką i nie zabielana, tak jak oboje lubimy, lekka, a jednocześnie syta.



PULPETY:
0,5 kg mięsa mielonego z indyka
1 jajko
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka bułki tartej - niekoniecznie, jeśli masa mięsna jest zbyt rzadka
1-2 łyżeczki sosu sojowego
pieprz



ZUPA:
1,5 litra wody
16 dag włoszczyzny (marchew, pietruszka, por, seler) – u mnie mrożona, utarta na wiórki
45 dag ziemniaków
3 ziela angielskie
liść laurowy
sól
30 dag żółtej fasolki szparagowej
pieprz
duża łyżka posiekanego koperku – u mnie mrożony


WYKONANIE:


Składniki na pulpety bardzo dokładnie wyrobiłam w miseczce, uformowałam kulki wielkości orzecha włoskiego i ułożyłam je na desce.
Ziemniaki obrałam, umyłam, pokroiłam w kostkę.
fasolkę szparagową opłukałam, odcięłam końce i pokroiłam ją na krótsze kawałki.
W rondlu zagotowałam wodę, wrzuciłam zamrożoną włoszczyznę, a po chwili – ziemniaki. Dołożyłam ziele angielskie i liść laurowy, lekko posoliłam.
Po kilku minutach wrzuciłam do rondla pulpety (najwygodniej zdejmować je z deski moczoną w rondlu metalową łyżką), a po chwili, kiedy tylko zbielały, dołożyłam fasolkę szparagową.
Gotowałam na wolnym ogniu do miękkości warzyw. Pod koniec doprawiłam zupę do smaku jeszcze solą, pieprzem i koperkiem.









1 komentarz:

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...