środa, 26 grudnia 2012

KORZENNE FILETY ŚLEDZIOWE POD BURACZKAMI


Niespecjalnie przepadam za rybami, ale niekiedy miewam ochotę na śledzika (niekoniecznie w roli zakąski :)). Wtedy chętnie sięgam po nowe przepisy, żeby spróbować coś innego niż zwykle. Tutaj połączyłam smaki: słodki, słony, kwaśny i pikantny.





4 filety śledziowe korzenne w oleju
buraczek o wadze ok. 20 dag
łyżka oliwy
duża czerwona cebula
łyżeczka płynnego miodu
pieprz
sól
kawałek świeżego imbiru
ocet balsamiczny


 Buraczka ugotowałam ze skórką, ostudziłam i obrałam. Pokroiłam w kosteczkę. Cebulę obrałam, pokroiłam w kosteczkę i zeszkliłam na łyżce oliwy. Dodałam do niej buraczka, utarty na drobnej tarce imbir, miód, doprawiłam do smaku pieprzem, octem balsamicznym i solą (nie za mocno, bo śledź też jest słony).
Wszystko delikatnie wymieszałam. Smak powinien być słodko-kwaśno-pikantny.
Filety śledziowe przekroiłam na pół, ułożyłam na talerzu i przykryłam sałatką z buraczka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...